כלים שכל טכנאי מזגנים צריך

כלים שכל טכנאי מזגנים צריך

טכנאי מזגנים מבצע מגוון רחב של פעולות עבור לקוחותיו: התקנה של מזגן חדש, החלפת גז, ניקוי מסננים ורכיבים אחרים, בדיקה מקצועית יסודית, תיקון מזגנים ישנים ועוד. בהתאם כל טכנאי בתחום זקוק לשלל כלים, מעבר כמובן לבקיאות מעמיקה והיכרות עם כל סוגי המזגנים. כאן בעמוד תמצאו פירוט של כל הציוד הדרוש למילוי כל משימה בהצלחה.

כלים ייעודיים לעבודה עם מערכות מיזוג אוויר

את ארגז הכלים של טכנאי מזגנים אפשר לחלק ל-2: כלים שכל טכנאי ונותן שירות עשוי להזדקק להם וכלים ייעודיים להתקנה ותיקון של מערכות מיזוג אוויר. בקבוצה השנייה תוכלו למצוא פריטים כמו שעון מניפולד שמאפשר מדידת לחץ גז קירור. מכשיר זה משמש גם לצורך בדיקות תקופתיות וגם כדי לאתר תקלות ולוודא שהן נפתרו אחרי הטיפול.

דוגמה נוספת למכשיר מתקדם שטכנאי מזגנים עשוי להזדקק לו היא בורוסקופ. זהו כלי ייעודי להצגת תמונת מצב בחללים שהגישה אליהם מוגבלת. הוא מורכב מצינור גמיש מאוד ודק שיכול להשתחל לכל מקום, וממצלמה זעירה אבל איכותית המורכבת על קצה הצינור. בנוסף הבורוסקופ מגיע עם מקור אור כדי שהתמונה המתקבלת מתוך תעלות המזגן או פנים המנוע תהיה ברורה.

כלי  עבודה ידניים

בנוסף, טכנאי מזגנים מנוסה מגיע לכל לקוח ולקוחה עם עוד שלל כלים ידניים שעשויים להתגלות כחיוניים למתן השירות הנחוץ. הרשימה ארוכה ובין היתר תמצאו בה חותך צינורות, מכופף צינורות, לוחץ נעלי כבל, מסיר בידוד, סטים של מברגים מכל הסוגים ובכל הגדלים, צבתות, פלאיירים, פטישים (גם קטן לפעולה עדינה וגם גדול כשנדרשת עוצמה), מקדחה של מותג מוביל שאפשר לסמוך עליה, מפתחות ברגים, סכין יפנית ועוד.

כמו כן יש צורך במברשות לניקוי חלקי מזגן שונים, ובהקשר זה כדאי להדגיש שמומלץ לבצע ניקוי מזגן עמוק לפחות פעם בשנה כחלק מהתחזוקה השוטפת של המכשיר שבעידן ההתחממות הגלובלית כבר אי אפשר לדמיין את החיים בלעדיו.

ציוד מדידה

עוד קטגוריה חשובה ברשימת הציוד של טכנאי מזגנים היא כלי מדידה. בימינו יש מגוון רחב מאוד של כלים מתקדמים שמאפשרים לבצע מדידות מדויקות. ביניהם: פלס לייזר, מיקרומטר, אינדיקטור, מד גובה, מד עובי, קליבר ויש טכנאים שמגיעים גם עם סרט המדידה המיושן אבל הבהחלט יעיל. דיוק הוא מרכיב חשוב באיכות התקנת מזגן חדש, ולכן מכשירי מדידה הם חלק בלתי נפרד מארגז הכלים.

פריטים חיוניים נוספים

בנוסף לכל הנ"ל, טכנאי מזגנים זקוק לסולם, על-מנת שיוכל להגיע לכל מקום, ולא פחות חשוב מכל הנ"ל: ציוד מגן. איש מקצוע אחראי מקפיד לשמור על עצמו על-מנת שיוכל לבצע כל פעולה בבטחה, ולכן נעזר במשקפי מגן להגנה על העיניים, כפפות ועוד.

איכות הציוד היא אינדיקציה טובה גם לאיכות השירות שתקבלו, ומומלץ לוודא מראש שאיש המקצוע שאליו פניתם הוא גם בעל ניסיון רב וגם בעל ארגז כלים מאובזר היטב.

רוצים לקבל הצעת מחיר לתיקון המזגן ? מתחייבים למחיר משתלם !

מאמרים נוספים

© 2018 All rights reserved​

Made with ❤ with Elementor​