למה חשוב לנקות את המזגן בבית

למה חשוב לנקות את המזגן בבית

אם פעם שאלתם את עצמכם למה חשוב לנקות את המזגן בבית, הנה כל הסיבות וגם איך לעשות את זה בצורה נכונה.

מזגנים חיוניים לחיינו, הם שומרים עלינו קרירים בקיץ וחמים בחורף. אבל, חשוב מאוד לנקות אותם באופן קבוע כדי לוודא שהם פועלים במיטבם.

אם לא תנקו את המזגן לעיתים קרובות מספיק, תהיה לכך השפעה שלילית על הבריאות שלכם וגם על הבית. הדבר הראשון שאתה צריך לדעת הוא שעובש יכול להצטבר בפילטר של מזגן אם לא מנקים אותו לעתים קרובות מספיק.

הדבר השני הוא שלכלוך ואבק יצטברו על הסלילים שבתוך המזגן מה שיפחית את יעילותו ועלול לגרום לו להתקלקל מוקדם מהצפוי.

הדבר השלישי הוא שחיידקים יכולים לצמוח בתוך המזגן מכל האבק, הלכלוך והעובש שמצטברים בתוכו. חיידק זה יכול להזיק לאנשים עם אלרגיות או אסטמה מכיוון שהם עלולים לא להיות מסוגלים לנשום בקלות כאשר הם נחשפים לחיידק זה.

המזגן הוא מכונה המשנה את טמפרטורת האוויר הפנימי על ידי סילוק חום מבפנים ושליחתו החוצה. האבק והלכלוך באוויר ישפיעו על כמה טוב המזגן יכול לעשות את עבודתו, מה שאומר שחשוב לנקות את המזגן באופן קבוע.

טיפים לניקוי המזגן:

שאבו את כל פתחי האוורור והמסננים באופן קבוע עם שואב אבק עם ריפוד. זה יסיר כל אבק או פסולת שהצטברו עליהם לאורך זמן ותוודא שהם לא סתומים בשיער של חיות מחמד או דברים אחרים שעלולים להיות תקועים בהם.

השתמשו בסודה לשתייה כדי לנגב את כל משטחי היחידה, כולל פתחי אוורור, מסננים, סלילים ומאוורר המזגן, מומלץ להשתמש במוצרים שיעזרו לכם בעבודה כמו ספריי לניקוי מזגנים שיכול לנקות את המזגן בצורה הטובה ביותר.

אנשים שוכחים לעתים קרובות שגם מזגנים זקוקים לתחזוקה. אם אתם רוצים לשמור על המזגן במצב תקין, חשוב שתנקו אותו באופן קבוע.

דגשים חשובים לניקוי המזגן

  1. הצעד הראשון הוא לנתק את כבל החשמל מהשקע
  2. לאחר מכן, כבה את המפסק
  3. כעת, הגיע הזמן להסיר כל פסולת שאולי הצטברה סביב המסנן ובפתחי האוורור
  4. לאחר הסרת כל הפסולת, הגיע הזמן לשאוב את פתחי האוורור ולסנן
  5. לבסוף, הגיע הזמן לנגב את כל המשטחים שאולי נגעו בהם

ניקוי המזגן הוא משימה הכרחית שכדאי לבצע לפחות פעם בשנה. עם זאת, ישנם מיתוסים רבים לגבי אופן ניקוי המזגן ולכן חשוב לדעת מה נכון ומה לא.

אין צורך לנקות את המסנן בכל פעם. יש להחליף את המסנן כל 3 חודשים לערך, אך ניקויו רק יסיר אבק. עדיף לשאוב את פתחי האוורור ולנגב את כל המשטחים שאספו אבק או לכלוך.

כדאי גם לזכור שאם משתמשים במזגן על בסיס קבוע, הוא יצטרך פחות תחזוקה בסך הכל. אם משתמשים במזגן במשורה, ייתכן שיידרש ניקוי תכוף יותר.

חשוב לנקות את המזגן שכן הוא יעזור לכם לשמור על סביבה בריאה.

המאמר בשיתוף צור מרקט האתר המוביל לקניות לבית בישראל.

רוצים לקבל הצעת מחיר לתיקון המזגן ? מתחייבים למחיר משתלם !

מאמרים נוספים

© 2018 All rights reserved​

Made with ❤ with Elementor​